Napisz dobry List Motywacyjny

  • 08.03.2020, 12:00
  • Grupa Tipmedia
Napisz dobry List Motywacyjny
Z listu motywacyjnego pracodawca dowie się, że na dane stanowisko powinien zatrudnić właśnie Ciebie. Pod warunkiem, że stworzysz dokument, którym go do tego przekonasz. W treści musisz udowodnić, że posiadasz odpowiednie kwalifikacje i kompetencje. List Motywacyjny musi być profesjonalnym, czytelnym komunikatem zawierającym konkretne argumenty przemawiające na Twoją korzyść.

Wyróżnij się z tłumu kandydatów

Im większe grono odbiorców mają oferty pracy, tym większą konkurencję trzeba pokonać, by dostać stanowisko. Odpowiadając na ogłoszenia publikowane np. w serwisie internetowym Pracuj.pl spodziewaj się, że zrobi to tłum kandydatów z całej Polski. Zwłaszcza gdy proponowana jest atrakcyjna praca.

Jako pierwszy dokument aplikacyjny do rąk rekrutera trafi Twoje CV. Ta krótka wizytówka może zachęcić go do sięgnięcia po List Motywacyjny. Jeśli znajdzie w nim interesujące go zagadnienia, a dodatkowo treść zachęci go do bliższego zapoznania się z Tobą, możesz spodziewać się zaproszenia na rozmowę o pracę. Stąd już tylko krok do wymarzonego stanowiska i rozpoczęcia kariery zawodowej.

Pisząc swój List Motywacyjne miej na uwadze, że podobne dokumenty do rekrutera prześle tłum kandydatów. Zadbaj, by Twój wyróżnił się z tej sterty i przykuł uwagę osoby czytającej, a treść ją zaciekawiła.

 

Nie kopiuj treści

Wiele osób poszukujących pracy swój List Motywacyjny tworzy kopiując treść z dokumentów dostępnych w formie gotowych szablonów. Nie jest to dobrą praktyką. Nastaw się, że skorzysta z nich spory odsetek kontrkandydatów na stanowisko, o które się ubiegasz.

Gotowy szablon potraktuj jako inspirację. Spersonalizuj go odpowiednio do swoich umiejętności i potrzeb pracodawcy. Pamiętaj, że każdy rekruter ma inne oczekiwania i metodą „kopiuj – wklej” nie zawsze na nie odpowiesz.

Nie kopiuj też treści, które pracodawca pozna czytając Twoje CV. Postaraj się, by w Liście Motywacyjnym znalazły się dodatkowe informacje, np. opis sytuacji lub korzyści odnoszących się do konkretnej kompetencji.

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: