Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 19 kwietnia 2024 10:52
Przeczytaj!

Proces rekrutacji- jak najczęściej przebiega?

Wiele osób niechętnie uczestniczy w spotkaniach o pracę, ponieważ jest to stresujące wydarzenie, szczególnie jeżeli staramy się o zatrudnienie w dużym przedsiębiorstwie. Czeka nas wtedy kilka etapów rekrutacji, do których nie możemy się w stu procentach przygotować. Warto dowiedzieć się, jak wygląda cały proces, aby pozbyć się wszystkich obaw.
  • 24.10.2018 09:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Proces rekrutacji- jak najczęściej przebiega?

Jakie istnieją rodzaje rekrutacji?
Zasadniczo możemy wyróżnić trzy rodzaje, czyli nabór wewnętrzny, zewnętrzny oraz mieszany. Ten pierwszy polega na wybraniu pracownika, który jest już zatrudniony w firmie i przeniesienia go na nowe stanowisko. Zewnętrzny wiąże się z poszukiwaniem osób poza przedsiębiorstwem, co jest najczęściej spotykaną metodą. Rodzaj mieszany zezwala na branie udziału w rekrutacji zarówno pracownikom, jak i wszystkim innym chętnym. Wybór jednego ze sposobów uzależniony jest od wielkości i specyfiki firmy.

Przebieg rekrutacji
Może oczywiście się różnić i w każdym zakładzie przebiegać na innych zasadach. Zdarza się, że pierwsza rozmowa o naszych kwalifikacjach i doświadczeniach odbywa się już podczas pierwszej rozmowy telefonicznej, kiedy otrzymujemy zaproszenie na spotkanie. Następnie umówieni na dany termin, stawiamy się w firmie i odpowiadamy na szereg pytań. Warto też zastanowić się wcześniej, o jakie kwestie chcielibyśmy zapytać. Może się zdarzyć, że podczas rozmowy, dostaniemy zadanie do wykonania albo będzie to następny etap rekrutacji. Wtedy przydzieloną aktywność realizujemy w domu. Po pozytywnym rozpatrzeniu gotowego ćwiczenia i dobrym przebiegu pierwszego spotkania umawiamy się na dokładne omówienie warunków. Pracodawca informuje, czy chciałby nas zatrudnić, istnieje też możliwość negocjacji i podjęcie decyzji z naszej strony. To standardowy przebieg rekrutacji, który może być bardziej lub mniej rozbudowany- w zależności od danego przedsiębiorstwa i kultury pracy, która w nim panuje.

Gdzie najlepiej szukać dobrych ofert? Niezawodny będzie Internet- na rzetelnych portalach codziennie pojawiają się nowe, ciekawe oferty. Bardziej tradycyjną metodą, ale równie skuteczną jest wybranie się do Urzędu Pracy.

--- Artykuł sponsorowany ---