Co sprawia, że strona internetowa jest dobra?

  • 18.07.2022, 13:00
  • Grupa Tipmedia
Co sprawia, że strona internetowa jest dobra?
Ludzie często proszą nas o wyjaśnienie, na czym polega dobra strona internetowa. Czy mamy listę elementów, które powinna zawierać świetna witryna. Niestety, nie ma na to łatwej, uniwersalnej odpowiedzi. Jak w wielu sprawach SEO, odpowiedź brzmi: to zależy. Jaką stronę posiadasz i co chcesz osiągnąć? Kogo chcesz kierować? Istnieje jednak kilka najlepszych praktyk, które pomogą Ci rozpocząć. W tym tekście wymienimy 7 elementów, które mogą pomóc każdej witrynie stać się dobrą witryną i poprawić wyniki wyszukiwania.

Holistyczne SEO

Najważniejszą rzeczą, o której należy pamiętać, jest coś, za czym w firmie Wardriving.pl bardzo się opowiadamy: holistyczne SEO . Zasadniczo, całościowe SEO pomaga dążyć do osiągnięcia jak najlepszych wyników . Sprowadza się to do optymalizacji każdej części Twojej witryny na wszystkich poziomach, od zaspokojenia intencji użytkownika z treścią po oferowanie wspaniałego doświadczenia użytkownika. Jeśli połączysz wszystkie te rzeczy w solidną strategię SEO, wdrożysz ulepszenia i będziesz pilnować wyników, jesteś na dobrej drodze!

7 elementów dobrej strony internetowej

Wiele rzeczy, które uważamy za ważne dla dobrej strony internetowej, trudno oszacować. Dużo mówi się na przykład o jakości w SEO. Nawet Google od lat powtarza , że ​​powinieneś skupić się na jakości swojej witryny i treści. Po każdej aktualizacji algorytmów, którą wdraża Google, odpowiedź dla tych, którzy stracili rankingi, jest taka sama: może to nie twoja wina, ponieważ inne witryny mogą wydawać się lepiej dopasowane do tego konkretnego zapytania. Niemniej jednak powinieneś popracować nad ogólną jakością swoich treści .

Ludzie gromadzą się w wytycznych Search Quality Raters , aby uzyskać informacje na temat tego, jak to zrobić, szukając jakichkolwiek wskazówek. Nie powinieneś brać wszystkiego, co mówi Google, za ewangelię, ale w tym przypadku mają rację. Powinieneś ulepszać swoje treści — zawsze! Upewnij się, że przyjrzysz się intencjom użytkownika i zachowaniu potencjalnych klientów. Okresowo ponawiaj badania słów kluczowych. I sprawdź swoją niszę, co się dzieje w Twojej części rynku? Dzięki ciągłej ocenie swojej strategii SEO zyskasz kontrolę nad zmieniającym się rynkiem i znajdziesz nowe możliwości.

1. Twoja witryna spełnia intencje użytkownika i ma jasny cel

Czy znasz swoich odbiorców? Czy znasz swój biznes i co wnosisz do tego świata? Dlaczego ktoś miałby odwiedzać Twoją witrynę i robić z Tobą interesy? Nie dlatego, że uważasz, że masz świetny produkt — po prostu już nie te lata. „Zbuduj go, a przyjdą?” Niestety tak to nie działa. Musisz mieć jasną misję i cel swojej witryny.

Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz znać swoich odbiorców. Musisz odkryć o nich wszystko. Prawdopodobnie możesz dowiedzieć się, czego chcą, ale czy jest to dokładnie to, czego naprawdę potrzebują? Czy Twój produkt lub usługa oferują jedynie możliwe rozwiązanie problemu, czy też naprawdę poprawiają życie Twojego klienta? Sprzedajesz wiertarkę lub dziurę w ścianie?

Twoja historia musi być właściwa. Musi być zgodny z tym, czego ludzie chcą i potrzebują. Oznacza to, że powinieneś pilnować zamiaru wyszukiwania swojej witryny. Odkryj różne sposoby, w jakie ludzie mogą trafić na Twoje strony i dostosuj je, aby odpowiadały na ich pytania. Zaplanuj podróż użytkownika od A do Z i umieść swoje treści w strategicznych miejscach. Zwracaj też baczną uwagę na sposób, w jaki formułujesz swoje odpowiedzi. Najczęściej styl konwersacyjny okaże się tym, czego szukasz.

2. Twoja strona internetowa ma sprawność techniczną

Dobra witryna jest łatwa do zindeksowania i pokazuje wyszukiwarkom, co mogą, a czego nie mogą indeksować. Dobre strony nie mają dużej ilości błędów. Dobra strona internetowa ładuje się bardzo szybko, z dowolnego miejsca na świecie. Upewnij się, że robisz wszystko, co w Twojej mocy, aby te strony ładowały się tak szybko, jak to możliwe. Przykładem takiej strony www jest budokop-kruszywa.pl.

Techniczne SEO jest niezwykle ważne, ale możesz wyprzedzić konkurencję, dobrze opanowując podstawy. Dokładnie zastanów się, na jaki CMS się wybierasz i jak zamierzasz go uruchomić. Możemy być trochę stronniczy, ale WordPress dał nam wszystko, czego potrzebujemy. Jest solidny, elastyczny i cieszy się ogromną popularnością.

3. Twoja strona internetowa jest godna zaufania, bezpieczna i bezpieczna

Zarówno wyszukiwarki, jak i użytkownicy szukają sygnałów świadczących o zaufaniu. Dlaczego należy ufać swojej witrynie i treści? Rzeczy takie jak regularne przestoje mogą wskazywać na niestaranną konserwację. Brak zielonej ikony kłódki może oznaczać, że nie traktujesz poważnie kwestii bezpieczeństwa. Jest wiele wskazówek, których szukają. Przykładem zabezpieczonej i sprawnej witryny jest np. strona firmy Budowa Maszyn Przemysłowych.

Wyszukiwarki, takie jak Google, chcą zapewnić użytkownikom jak najlepsze wyniki. Coraz częściej, jeśli wyszukiwarka wątpi w zgłoszone przez Ciebie twierdzenia lub jeśli korzystasz z pobieżnych „ekspertów” do weryfikacji treści, nie wyświetlają one Twoich treści. Zamiast tego wybiorą wynik, który okazał się dobry i godny zaufania. Dlatego musisz pracować nad swoją wiarygodnością na wszystkich poziomach, zarówno technicznym, jak i merytorycznym.

Ponadto Twoja witryna powinna być bezpieczną przystanią dla odwiedzających. Musisz zadbać o swoje bezpieczeństwo . Zhakowana witryna nigdzie Cię nie zaprowadzi! A zhakowanej witrynie łatwiej jest zapobiec niż naprawić. Używaj aktualnego oprogramowania, uporządkuj SSL, twórz silne hasła i korzystaj z narzędzi takich jak Cloudflare, aby chronić swoją witrynę przed atakami DDoS.

4. Twoja strona internetowa ma świetny design i znakomity UX

Twoja strona internetowa musi być piękna? Bądźmy szczerzy, piękno jest w oku patrzącego. Projekt Twojej witryny musi pomagać w realizacji wyznaczonych celów. Twoja wiadomość powinna być głośna i wyraźna. Projekt powinien być markowy i przemyślany. Ale co ważniejsze, Twoja witryna powinna być przejrzysta i łatwa w użyciu dla wszystkich. Dostępność nie jest czymś, na czym powinieneś oszczędzać.

Musisz także wziąć pod uwagę wrażenia użytkownika . Czyli nie tylko jak coś wygląda, ale też jak się czuje. Chodzi o zapewnienie użytkownikom przyjemnego doświadczenia, czegoś, co zapamiętają. UX nie pozwala również użytkownikom długo czekać na załadowanie stron, co powoduje ich frustrację, ponieważ nie mogą odczytać tekstu w Twojej witrynie dzięki schematowi kolorów lub ponieważ nie mogą nacisnąć przycisków w witrynie mobilnej. Pomyśl sobie: jak mogę zamienić każdą możliwą frustrację na mojej stronie w szczęście?

 

Zadowoleni użytkownicy mogą po prostu mieć większe intencje kupującego, więc zamów te wezwania do działania!

5. Twoja witryna zawiera niesamowitą, skoncentrowaną na użytkowniku treść

Skoncentruj się na użytkowniku , a nie na firmie. Dobre treści pomagają użytkownikom osiągać ich cele, a Ty chcesz oferować je we właściwym momencie, jednocześnie nie tracąc z oczu celów biznesowych. Aby to zrobić, musisz znać swojego użytkownika od podszewki, o czym wspomniałem wcześniej. Zrozum ich, zrozum ich zachowanie i skoncentruj na tym swoje treści. Treści, które oferujesz, powinny być jasne i łatwe do zrozumienia, używając języka dobrze znanego użytkownikom. Postaraj się przynieść na stół coś wyjątkowego. Przeprowadź badania i przedstaw oryginalne raporty.

6. Twoja witryna jest dostosowana do urządzeń mobilnych (a raczej zaprojektowana z myślą o urządzeniach mobilnych)

Od kilku lat ruch mobilny stale rośnie i rośnie. Jeśli Twoja witryna nie jest do tej pory przyjazna dla urządzeń mobilnych, naprawdę powinieneś do niej dotrzeć i popracować nad pozycjonowaniem witryny na urządzenia mobilne . Jeśli jednak Twoja witryna jest już od jakiegoś czasu przyjazna dla urządzeń mobilnych, czas zacząć tworzyć nową witrynę z myślą o urządzeniach mobilnych .

Nie jest to nowa koncepcja, ale większość witryn wciąż jest opracowywana z myślą o komputerach stacjonarnych. Po zaprojektowaniu widoku pulpitu projektant spycha go do rozmiaru mobilnego, często tracąc po drodze jego autentyczność i świeżość. Przyjęcie postawy zorientowanej na urządzenia mobilne pomaga skoncentrować się na zadaniach, które użytkownicy powinni wykonywać w Twojej witrynie mobilnej. Pomaga posprzątać bałagan i, najczęściej, pozwala wymyślić minimalistyczny i w pełni skoncentrowany projekt. Mniej znaczy więcej, pamiętasz?

7. Twoja witryna może „komunikować się” bezpośrednio z wyszukiwarkami

Przez lata wyszukiwarki próbowały czytać zawartość stron, aby określić, o czym jest ta strona. Potrzebują tej treści, aby móc dopasować zapytanie wyszukiwania do zindeksowanych stron, które dają najlepsze odpowiedzi na to zapytanie. Okazuje się, że prawdziwe zrozumienie, co jest lub oznacza coś na stronie, jest trudniejsze niż się wydaje, zwłaszcza dla maszyn. Wyszukiwarki potrzebują kilku wskazówek, aby odkryć prawdziwe znaczenie elementów na stronie. Wpisz uporządkowane dane w formacie schematu .

Schemat jest czymś w rodzaju tłumacza dla wyszukiwarek. Opisuje elementy na stronie, dzięki czemu wyszukiwarki mogą teraz z całą pewnością stwierdzić, że recenzja jest recenzją, a przepis przepisem. W zamian, ponieważ Google jest tak pewny treści, oznaczanie tych elementów może prowadzić do wyników rozszerzonych na stronach wyników wyszukiwania . Obejmuje to karuzele, informacje o wartościach odżywczych przepisów, oceny w postaci gwiazdek, listy rozwijane często zadawanych pytań , przesuwane pola z instrukcjami na urządzeniach mobilnych i wiele, wiele więcej. Uporządkowane dane to jeden z obszarów, w których wyszukiwarki poświęcają obecnie dużo zasobów, więc upewnij się, że się na to zdecydujesz.

Zauważyliśmy to i zbudowaliśmy kompletny i w pełni rozszerzalny framework Schema w Yoast SEO . Ta implementacja uporządkowanych danych tworzy kompletny wykres dla Twojej witryny, dzięki czemu wyszukiwarki nie tylko wiedzą, co to wszystko oznacza, ale także jak wszystko jest połączone z szerszym obrazem. Ponadto Yoast SEO zawiera kilka ustrukturyzowanych bloków danych i pracujemy nad dodaniem ich w przyszłości.

 

Więc co sprawia, że ​​strona internetowa jest dobra?

Budowanie dobrej strony internetowej wymaga bardzo wiele. To nie jest po prostu kupno domeny, pozyskanie losowego hosta, zainstalowanie WordPressa i wybranie motywu, który wygląda fajnie. Kiedy zostawisz to na tym, narażasz się na porażkę. Musisz planować, aby wszystko naprawić . Potrzebujesz strategii — która jest prawdopodobnie najważniejszym elementem dobrej strony internetowej.

To jedne z najważniejszych elementów, na których powinieneś się skupić podczas tworzenia lub ulepszania swojej witryny. Oczywiście nie jest to wyczerpująca lista, więc chciałbym Cię zapytać: Jaki jest Twój numer jeden w budowaniu dobrej strony internetowej?

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: