Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 23:22
Przeczytaj!

Strategia marketingowa a public relations – czy są to kompatybilne obszary? Akademia PR Commplace wyjaśnia!

Strategia marketingowa może być kluczowym elementem tworzenia spójnej i przemyślanej przyszłości firmy. Zanim podejdziemy do jej stworzenia, powinniśmy zastanowić się nad kilkoma aspektami i odpowiedzieć na podstawowe pytania, m.in. czym dokładnie się zajmujemy i jak to może spełniać oczekiwania naszej grupy docelowej, kim jest nasz target, jaki jest cel strategii, jaki przyjęliśmy okres tworzenia i realizowania strategii oraz jakim budżetem możemy operować.
  • 07.10.2021 15:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Strategia marketingowa a public relations – czy są to kompatybilne obszary? Akademia PR Commplace wyjaśnia!

Taki brief pozwoli nam na późniejszą optymalizację działań. Dowiedz się, jaki wpływ na public relations firmy ma strategia marketingowa i poznaj szeroką tematykę tego zagadnienia na https://commplace.pl/blog/strategia-marketingowa/.

Marketing usług a marketing produktu – różnice

Zacznijmy jednak od porównania dwóch strategii, odnoszących się bezpośrednio do konkretnej działalności firmy. Czym różni się marketing produktu od marketingu usług? Niestety dostrzeżenie tej różnicy w dzisiejszym świecie intensywnego zarzucania nas reklamami, nie należy do najłatwiejszych zadań. Okazuje się bowiem, że marketing usług jest znacznie trudniejszy niż marketing produktu. W tym drugim przypadku potrzebujemy jedynie wiedzy o samym produkcie, czyli jak działa i za ile możemy go kupić. W marketingu usług jest nieco inaczej – potrzebujemy znacznie więcej informacji, zanim podejmiemy decyzję o współpracy. Z czego musi się składać marketing usług, dowiesz się z artykułu https://commplace.pl/blog/marketing-uslug-i-marketing-produktu-czym-sie-roznia/.

Strategia a obiekcje klienta – co mają wspólnego?

Niestety strategia marketingowa musi bezpośrednio odnosić się również do obiekcji klienta. Zarówno tych, które klienci komunikują nam bezpośrednio, jak i tych, które odwlekają ich decyzję o zakupie. Obiekcje w przestrzeni internetowej, tak naprawdę w ogóle nie są znane sprzedawcy czy usługodawcy – nie wiemy, co powstrzymuje klientów od zakupu. Jakie są najczęstsze obiekcje klientów? O tym piszemy we wpisie: https://commplace.pl/blog/obiekcje-klienta-jak-sobie-z-nimi-radzic/.

Public relations jako część strategii marketingowej?

Nie zapominajmy, że strategia marketingowa ma wiele wspólnego ze strategią public relations. Bowiem każdy przekaz czy materiał, docierający do odbiorców, ma bezpośredni wpływ na wizerunek firmy. W strategii marketingowej jest również zawarty sposób komunikacji z otoczeniem, w tym także z klientami. Zatem PR firmy powinien być spójny ze strategią marketingową, a oba te elementy powinny iść ze sobą w parze. Mimo, że mają na pozór różne cele, łączy je oczywiście chęć zwiększenia zaufania do naszej firmy, a co za tym idzie wzrost sprzedaży produktów lub usług. Strategia marketingowa firmy najczęściej zawiera także pomysł na reklamę, która nierzadko mylona jest z public relations. Warto poznać różnice między tymi dwoma pojęciami: https://commplace.pl/blog/pr-a-reklama-roznice-i-podobienstwa/. Przemyślana, długofalowa strategia w tych dwóch obszarach, z pewnością prowadzi do sukcesu. Jeśli chcesz poznać doskonałe narzędzia PR, które przydadzą Ci się w tworzeniu odpowiedniej strategii, zerknij do artykułu https://commplace.pl/blog/narzedzia-pr-co-warto-o-nich-wiedziec/.

 

Materiał zewnętrzny