Franczyza – lepszy pomysł na biznes niż własna firma od zera?

  • 18.06.2021, 13:00
  • Grupa Tipmedia
Franczyza – lepszy pomysł na biznes niż własna firma od zera?
Bycie samemu sobie szefem to marzenie wielu ambitnych osób, które chciałyby pracować same na siebie. Niestety jednak założenie własnej firmy bardzo często wiąże się z dużym ryzykiem, a jeśli nie znasz dobrze branży, możesz stracić całe swoje oszczędności i spłacać kredyt przez wiele lat. Jednak możesz także zwiększyć swoje szanse na sukces, wykorzystać gotową koncepcję biznesową i zyskać prawo do korzystania z logo rozpoznawalnej marki, jeśli zdecydujesz się na franczyzę. Dowiedz się, czy takie rozwiązanie jest lepsze niż start w biznesie na własną rękę.

 

​Franczyza kontra własny biznes

Jeśli masz pomysł na siebie, bardzo dobrze znasz branżę, w której chcesz działać i analizujesz wnikliwie konkurencję, być może masz szansę się przebić. Nie da się jednak ukryć, że Twoją największą konkurencją będą najprawdopodobniej rozpoznawalne marki, należące do dużych sieci. Możesz próbować z nimi walczyć, ale możesz też do nich dołączyć. Dzięki temu zyskasz wsparcie doświadczonych przedsiębiorców i weźmiesz udział w kompleksowych szkoleniach.

​Franczyza – w jakich branżach możesz startować?

Myślisz, że jednostki franczyzowe to tylko lokale gastronomiczne i sklepy spożywcze, takie jak Żabka? Mylisz się - możliwości jest znacznie więcej. Współpracując ze znanymi sieciami możesz otworzyć biuro podróży, second hand, gabinet kosmetyczny i wiele innych. Marzy Ci się kariera nauczyciela albo korepetytora? Sprawdź propozycje tutaj https://allebiznes.pl/category/franczyza/edukacja/. Warto przeglądać takie oferty franczyzowe, nawet jeśli nie po to, by skorzystać, to na pewno dla inspiracji.

​Franczyza – na co lepiej uważać?

Niektóre franczyzy, będą wymagały bardzo dużej inwestycji pieniężnej już na starcie, więc musisz być na to gotowy. Dla przykładu sprawdź wymagania franczyzodawców z branży finansowej https://allebiznes.pl/category/franczyza/finanse-franczyza/. Bardzo często będziesz musiał wyremontować lokal, by odpowiadał prestiżowemu wizerunkowi oddziału, zatrudnić pracowników i do tego uiścić sporą opłatę marketingową. Za takimi kosztami idą często także duże zyski, jednak nie warto podejmować ryzyka, jeśli nie ma się doświadczenia w branży.

Grupa Tipmedia
Materiał zewnętrzny
Podziel się: