Czy linki sponsorowane w wyszukiwarce Google przynoszą rezultaty?

  • 04.02.2021, 15:00
  • Grupa Tipmedia
Czy linki sponsorowane w wyszukiwarce Google przynoszą rezultaty?
Kampanie Google Ads umożliwiają uzyskanie szybkich, zadowalających wyników w postaci większego ruchu na stronie docelowej. Żeby jednak tak się stało, konieczne będzie przygotowanie właściwej strategii, w ramach której weźmiemy pod uwagę specyfikę rynku, grupy docelowej i konkurencji.

 

Co to są linki sponsorowane? Jak mogą pomóc mi w prowadzeniu biznesu?

Można określić je mianem płatnych reklam, które znajdują się w wynikach wyszukiwania – zazwyczaj nad tak zwanymi wynikami organicznymi (naturalnymi), choć niekiedy znaleźć można je również na samym dole oraz po prawej stronie, obok standardowej listy.

Co więcej, linki sponsorowane pojawiają się też na stronach wchodzących w skład grupy partnerskiej Google. Występują one w różnych formach – najczęściej będą to odnośniki z tekstem lub reklamy produktów (Google Shopping), w których tekst zastępowany jest przez zdjęcie.

W odróżnieniu od wyników organicznych, ich pozycja nie jest zależna od tego, czy docelowa strona www spełnia (i w jakim stopniu) kryteria stawiane przez algorytmy indeksujące. Wystarczy zapłacić, by pojawiły się w wyszukiwarce. Fakt, iż są dostępne na premiowanych pozycjach, zwiększa ich skuteczność w kontekście marketingowym.

Korzyści wynikające z wykupienia linków sponsorowanych

Kampanie prowadzone z użyciem omawianych linków rozliczane są w systemie PPC (Pay Per Click) – właściciel strony internetowej płaci więc za rzeczywisty efekty, czyli w kliknięcie w odnośnik.

Google Ads to bardzo rozbudowany system, z którego korzystać można w pojedynkę lub ze współpracy z agencją marketingową, taką jak AFTERWEB, która odpowiada za kształt kampanii. Określane są między innymi słowa kluczowe, po wpisaniu których mają wyświetlać się linki sponsorowane, dzienne i miesięczne budżety czy też grupy docelowej. Na co może liczyć właściciel strony internetowej, jeśli wszystko zostanie przygotowane tak, jak należy?

  • Szybkie dotarcie do konkretnych klientów - natychmiast po uruchomieniu kampanii, linki są publikowane tam, gdzie chcemy. Szerokie możliwości dostosowania strategii marketingowej sprawiają, że możemy dokładnie wskazać grupę docelową, określaną chociażby na podstawie położenia geograficznego (dzięki funkcji lokalizacji).
  • Łatwa zmiana budżetu i wielkości kampanii – niezależnie od tego, czy chcemy promować stronę czy grupę produktów, Google Ads zapewnia dostęp do wielu narzędzi, które ułatwią planowanie.
  • Kontrola nad wydatkami – rozliczenia są bardzo przejrzyste, dlatego trudno mówić tu o zagrożeniach związanych z ukrytymi kosztami.

Z kampanii linków sponsorowanych korzystać powinny przede wszystkim firmy wchodzące dopiero na rynek, a także podmioty chcące szybko dotrzeć ze swoim produktem do dużej grupy odbiorców. Może ona stanowić również uzupełnienie standardowych strategii, skupiających się na wspomnianych wcześniej wynikach organicznych.

 

Grupa Tipmedia
Materiał Partnera
Podziel się: