Planujesz otwarcie sklepu internetowego? Sprawdź, o czym musisz pamiętać

  • 29.01.2021, 09:00
  • Grupa Tipmedia
Planujesz otwarcie sklepu internetowego? Sprawdź, o czym musisz pamiętać
Ostatnie miesiące doskonale pokazały, w jak szybkim tempie rozwija się sprzedaż internetowa w Polsce. Brak konieczności wychodzenia do sklepu, dostosowywania się do godzin jego otwarcia, jak również możliwość wygodnej dostawy prosto do domu – to trzy najważniejsze zalety, które przekonują wiele osób do robienia zakupów właśnie w ten sposób. Zobacz, jakie kroki należy podjąć, aby stać się właścicielem swojego pierwszego sklepu internetowego.

Po pierwsze: zarejestruj działalność gospodarczą

Jest ona niezbędna do legalnej sprzedaży towarów. Na szczęście istnieją dziś uproszczone procedury, które pozwalają na założenie działalności gospodarczej praktycznie bez wychodzenia z domu. Nadane numery NIP i REGON okażą się niezbędne do rozpoczęcia współpracy z wieloma hurtowniami.

Po drugie: załóż własny sklep online

Jeśli chcesz mieć sklep na własnej domenie, rozważ możliwości dostępne na rynku. Istnieje wiele platform dedykowanych sprzedawcom, między innymi Shoplo czy Shoper. Comiesięczna opłata daje dostęp do prostego sklepu, w którym odnajdzie się każdy – nawet osoba, która nie ma kompletnego pojęcia na tematy informatyczne. Na początek możesz też wystartować z handlem za pośrednictwem istniejących na rynku platform sprzedażowych. W tym przypadku zyskiem z każdego sprzedanego produktu będziesz musiał podzielić się z właścicielami serwisu.

Po trzecie: kup towar oraz materiały do pakowania

Rozważ, w jakiej branży chcesz konkretnie działać. Artykuły dla niemowląt, odzież, kosmetyki, sprzęt komputerowy – każdy segment charakteryzuje się swoją własną specyfiką i grupą docelową, a także rodzącymi się problemami, na przykład częstymi zwrotami czy większym ryzykiem uszkodzenia produktów w transporcie. Do prowadzenia sprzedaży detalicznej, jak i hurtowej niezbędne są również akcesoria do pakowania paczek. Zwłaszcza taśmy przezroczyste i brązowe, kartonowe pudełka różnej wielkości, a także wypełniacze do paczek, które występują w różnej formie. Materiały do pakowania paczek powinny odpowiednio zabezpieczać towar do transportu. Pamiętaj, że do momentu dostarczenia produktu do rąk klienta odpowiadasz za niego.

Po czwarte: zdjęcia i opisy produktów

Bez nich sprzedaż praktycznie nie ruszy. Klienci oczekują profesjonalnych zdjęć, dobrze ukazujących poszczególne produkty. Najlepiej do tego celu sprawdzi się białe tło. Świetnym rozwiązaniem jest również ukazanie produktów w naturalnym kontekście ich występowania, na przykład oferowanej tapety na ścianie w już zaaranżowanym salonie. Wiele zdjęć dobrej jakości udostępniają sprzedającym sami producenci, o inne będziesz musiał zadbać sam. Istotne jest też przygotowanie dobrych opisów, które sprzedają.

Po piąte: zaopatrz się w drukarkę, tusz i papier xero

Etykiety z kodem kreskowym stanowią elementy niezbędne do prowadzenia sprzedaży online. Przesyłka kurierska, paczkomatowa czy jakakolwiek inna się bez tego nie obędzie. Zapatrz się w zapas papieru xero oraz w czarny toner do drukarki. Pamiętaj też, aby do zakupów załączyć fakturę VAT – zwłaszcza gdy klient dodatkowo Cię o to poprosi.

Grupa Tipmedia
Materiał zewnętrzny
Podziel się: