Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 26 kwietnia 2024 13:55
Przeczytaj!
Reklama

WYBRANO WYKONAWCĘ KONCEPCJI PROGRAMOWEJ BUDOWY SZLAKU VIA CARPATIA OD WĘZŁA DUKLA DO BARWINKA

Podpisano umowę na wykonanie koncepcji programowej dla ostatniego już odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Dukla do Barwinka. Dokumentację z pełnym rozpoznaniem geologicznym ponad 18-kilometrowego odcinka trasy Via Carpatia wykona firma Multiconsult Polska Sp. z.o.o. Koszt tego zadania to ponad 8,4 mln zł.
WYBRANO WYKONAWCĘ KONCEPCJI PROGRAMOWEJ BUDOWY SZLAKU VIA CARPATIA OD WĘZŁA DUKLA DO BARWINKA

 

 

 

„Stoi przed nami zadanie przygotowania koncepcji programowej budowy drogi na niełatwym odcinku - od węzła Dukla do granicy ze Słowacją. Planowana inwestycja ma przebiegać przez teren wymagający budowy obiektów inżynieryjnych takich jak estakady, wiadukty czy most. Ponadto dotyczy obszarów chronionych. Wykorzystamy nasze wieloletnie doświadczenie i wiedzę ekspercką, aby zaproponować rozwiązanie, które będzie odpowiadało potrzebom regionu, okolicznych mieszkańców, a przede wszystkim będzie spełniało swoje zasadnicze funkcje korytarza transportowego. Liczymy na dobrą współpracę z GDDKiA” - zaznaczył prezes Multiconsult Polska Jarosław Wielopolski.

"Podpisana dzisiaj umowa jest kolejnym krokiem do spełnienia marzeń mieszkańców Podkarpacia, ale także wszystkich kierowców podróżujących na kierunku północ-południe. Na całym odcinku S19 od Rzeszowa do granicy państwa w Barwinku trwają już prace koncepcyjne, które po zakończeniu pozwolą na ogłoszenie przetargu na projekt i budowę szlaku Via Carpatia. Droga ekspresowa S19 to priorytetowa inwestycja dla polskiego rządu i bardzo ważna trasa dla transportu międzynarodowego, dlatego tak istotne jest, abyśmy domknęli jej realizację" - powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

"W tym roku to już kolejna ważna decyzja w zakresie budowy S19 między Babicą a Barwinkiem. Dwa miesiące temu podpisano umowę na przygotowanie koncepcji programowej na odcinku Babica-Domaradz, a następnie także dla dwóch kolejnych odcinków, tj. węzeł Domaradz - węzeł Miejsce Piastowe oraz węzeł Miejsce Piastowe - węzeł Dukla" - mówi Tomasz Poręba.

 

Odcinki drogi ekspresowej S19 od węzła Babica przez węzły Domaradz, Miejsce Piastowe i Dukla aż do Barwinka o łącznej długości 75 km, stanowiące część szlaku Via Carpatia, przewidziane są do realizacji w systemie "projektuj-buduj". Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. W ramach podpisanych umów zostanie przygotowane m.in. kompleksowe rozpoznanie geologiczne, analiza i prognoza ruchu, wariantowe rozwiązania techniczne planowanej drogi wraz z obiektami inżynierskimi, opracowania ekonomiczno-finansowe, analiza zagrożenia powodziowego oraz organizacja i bezpieczeństwo ruchu. Rozwiązania projektowe Koncepcji Programowej pozwolą na opracowanie Programu Funkcjonalno - Użytkowego, w oparciu o który zostanie wyłoniony przyszły Wykonawca drogi ekspresowej S19.

 

 

 

 


Podziel się
Oceń

Komentarze
pochmurnie

Temperatura: 14°CMiasto: Krosno

Ciśnienie: 1013 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
News will be here
Ostatnie komentarze
Autor komentarza: Staż 1980+Treść komentarza: Trzeba porawić częsttliwość kursowania MKS na linii nr 5 (Sanok-Zagórz) bo w niedzielę i święta jest tylko 4 kursy dziennie. Samorządy Sanoka i Zagórza nie potrafią się dogadać a mieszkańcy obu miast stają się zakładnikami tych decyzji. Sprawę pogarsza bardzo słaba alternatywa kolejowa (2 pociagi pośpieszne TLK) i 2 kursy pośpieszne autobusów dalebobieżnych. To nie rowiązuje sprawy dla osób, które nie mają samochodu, starszych i młodzieży!Data dodania komentarza: 21.04.2022, 13:34Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2022-04-15Autor komentarza: Staż 1980+Treść komentarza: Trzeba porawić częsttliwość kursowania MKS na linii nr 5 (Sanok-Zagórz) bo w niedzielę i święta jest tylko 4 kursy dziennie. Samorządy Sanoka i Zagórza nie potrafią się dogadać a mieszkańcy obu miast stają się zakładnikami tych decyzji. Sprawę pogarsza bardzo słaba alternatywa kolejowa (2 pociagi pośpieszne TLK) i 2 kursy pośpieszne autobusów dalebobieżnych. To nie rowiązuje sprawy dla osób, które nie mają samochodu, starszych i młodzieży!Data dodania komentarza: 21.04.2022, 13:34Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2022-04-15Autor komentarza: SASTreść komentarza: Dlaczego zawieszono prace przy budowie łącznika do Ronda Beksińskiego w Sanoku?Data dodania komentarza: 14.09.2020, 09:52Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-09-08Autor komentarza: SASTreść komentarza: Dlaczego zawieszono prace przy budowie łącznika do Ronda Beksińskiego w Sanoku?Data dodania komentarza: 14.09.2020, 09:52Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-09-08Autor komentarza: ŁącznikTreść komentarza: A jak przebiega w Sanoku budowa łącznika od Ronda Beksińskiego do obwodnicy? Data dodania komentarza: 30.07.2020, 13:43Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-07-10Autor komentarza: ŁącznikTreść komentarza: A jak przebiega w Sanoku budowa łącznika od Ronda Beksińskiego do obwodnicy? Data dodania komentarza: 30.07.2020, 13:43Źródło komentarza: Serwis informacyjny 2020-07-10
Reklama